Sunday, February 25, 2007

Union Market Pullover Sweater Done!

Finally, after over a year of struggle, I finished my Union Square Market Pullover!

一年以上てこづったUnion Square Pulloverがようやく、ようやく完成しました。

Union Market Pullover

Pattern: Union Square Market Pullover from IK Fall 2005!
Designer: Kate Gilbert
Size: 33 1/2 finished size
Yarn: Knitpicks Alpaca Cloud: less than 6 skeins of Iris Feather and less than one ball of Sand Feather
Weight: 254g
Mods: I added a couple inches in lengh in the middle of the body --- I guess my gauge was way off from the original.

This came out really small --- partly because of yarn, and partly because I didn't think 33 1/2" would be too small for me...I always knit sweaters in the smallest of the second smallest, assuming that my gauge is a bit off and therefore, they come out a bit larger than the original pattern.

これはとっても小さく出来上がってしまいました。糸の性質と、33 1/2インチというのが自分にとって小さすぎるとは思えなかったからというのが理由のようです。たいていセーターを編むときは、こちらのパターンの一番小さいもの、あるいは2番目に小さいサイズを選んで編みますが、私は手が緩いのでゲージが多少ずれて大きくなると勝手に予想してのことなのです。なので、今回のようにジャストサイズで出来上がるとものすごく小さくなってしまうのでした。

When finished, it had only 19" in length! So, I decided to frog one row in the middle to separate it into two pieces, and add a couple inches in length.

最初に出来上がったとき、身頃は19インチしかありませんでした。なので、身頃の真ん中の部分を1段ほどいて身頃を二つに割り、少し身頃をのばすことにしました。

Union Square Market Pullover Redo

When separated, I laid a tape measure to see how long it should be, and decided to add about 3 1/2 inches.

身頃を二つに割ったとき、メジャーをおいてどのくらいの長さにするかを決め、3 1/2インチほど足すことにしました。

Union Square Market Pullover Final Size

Here is how it looks --- it still looks small, but at least I can cover my tummy!
This outfit is incredibly warm --- it's almost too warm to wear in heated room --- but it helps me a lot as we have seriously cold weather once in a while.

着てなんぼはこんなかんじです。まだピッチピチですが、とりあえず丈をのばした分着れるようになりました。
このセーター、めちゃくちゃ暖かいです。暖房の効いたところだと暑すぎるぐらい。でも、今年の冬はえらい寒くなる日が時折やってくるので、すごく重宝しています。

Union Market Pullover

Now I finished this sweater, I can work on my Enid cardi and phildar's jacket. I almost finished the second sleeve of Enid card (still all single color stockinette...) and phildar jacket is about the middle of the back... This year, I have been having cold so many times (my son! he brings germs to our house all the time from school...) and so many days I could not knit.

ようやくこのセーターが終わったので、Enid Cardiとフィルダーのジャケットに取りかかれます。Enid Cardiは二つ目の袖が丁度終わるところですが、いまだメリヤス大平原です。フィルダーの方は後ろ身頃の真ん中あたりでしょうか‥今年の冬はもうずっと風邪を引きっぱなしで(いまも大風を引いてしまいました)、全然編物が出来ません。我が家の息子が学校からしょっちゅうばい菌をもらってきてくれるのです。これも母親業、仕方のないことのなのでしょうか‥

16 Comments:

Blogger Unknown said...

Divine! Love its simplicity and style. Great job wakana! I can't wait to see enid cardi and the swing jacket.

1:14 PM  
Anonymous Anonymous said...

さすがですよーー!wakanaさん!すっごく素敵!しかも長さを調整したなんてニクイなーー。丁度いい長さになりましたね。
ほら、やっぱり紫でしょ!!しかも淡い色でいい感じだなー。
私もね、実はあのROWANの紫で新しいプロジェクトを始めました!(編みかけのことは忘れて・・)
それにしても体調いかがですか?無理しないでくださいね。

8:21 AM  
Anonymous Anonymous said...

素敵~♪配色もいつも素敵です。長さを伸ばしちゃうなんてすごいな~。
私もこの冬は、慢性的に風邪、という感じで治ってはもらい、治ってはまた、新たな風邪をもらい・・・という感じでした。wakanaさんもお大事に~!

5:33 PM  
Anonymous Anonymous said...

とても素敵です。色の合わせ方もすごく綺麗で。
それに全然ピチピチじゃないですよ。
完成おめでとうございます。

6:29 PM  
Anonymous Anonymous said...

わかなさんの色選びにはいつも感嘆です。
そしてこれってすっごく細い針じゃなかったですか。時間をかけてでも完成されるのは、本当に編み物がお好きなんですね。
見習わなくっちゃ!本当におめでとうございます。お似合いですよ。

7:17 PM  
Anonymous Anonymous said...

このプルオーバーを編み始められたのを覚えています。完成おめでとうございます。お色の組み合わせがとてもステキですね♪ジャストサイズですしよくお似合いですよ~~~。

8:13 PM  
Anonymous Anonymous said...

ごめんなさい、↑のコメント RUMIKO です。

8:16 PM  
Anonymous Anonymous said...

わ~!すごい素敵!袖の感じといい、襟のたわっとした感じといい、そして何より色が素敵です。うわー、本当にため息です。
私の体調気遣っていただいて…でもわかなさんこそ風邪続きなんて大変!どうかお大事に…!

12:14 AM  
Blogger Marie said...

Oh how beautiful! And what an ingenious way of lengthening the sweater! It looks wonderful on you. :)

4:15 AM  
Blogger Annie said...

After your modifying,it really looks good on you.And this pattern is so special.I like it ,too.

10:44 AM  
Blogger Celia said...

I have been reading your blog for a while now, you gave me the inspiration to write in two languages... :)
Love the colors you chose for this one. It was very smart how you lengthened the sweater. Very neat.

5:06 PM  
Blogger May said...

Nice saving job! It looks perfect for you. Love your color choices.

10:06 PM  
Blogger Koko said...

私もこのセーターは覚えていますよ~。さすがに wakana さん、素敵ですね!サイズも色もピッタリ。こういう風に完成させたいものです。私もこのセータは編んでいたのですが、途中で妙な事に気づき出版社に問い合わせているうちにきちんとした返事が戻ってこなかったのでうんざりしちゃいました。
 ところで、『Frog Tree』でキャミを編んでいらっしゃるんですね。検索で知りました。それも私が買ったのと同じ色でした。少しうれしくなっちゃいました。糸割れが激しいんですか?気をつけて編みます。好みの色だったので、なんだか嬉しくて大騒ぎしてますが恥ずかしい~。US#6 で編んでいらっしゃいますよね?ともかく私はこれからです。Wakana さんのブログはファッション雑誌を繰るような楽しさがありますね。どれもこれも本当に素敵!

1:53 PM  
Blogger wakana said...

みなさん、暖かいコメントありがとうございます。なかなかお返事が書けず、ごめんなさい‥既に4月になってしまいました。この作品はUS1号で編んでいます。ので、かなり細かいです‥でも、とっても素敵なパターンだと思いますので、是非編んでみてください!

Thanks for your comment... and I am sorry I have been blogless so long! I have been knitting once in a while, and I will update my blog soon!

7:52 AM  
Blogger Mimi said...

Oh you are expecting a baby! Congratulations!! I guess, we'll be seeing lots of baby knits. ;)
The cable cardi for your son looks so charming! I like all those cable work.
That lacy dressis already looking lovely!

9:32 PM  
Blogger Elena said...

It is gorgeous, and what fanstastic and brave work you did! The pullover looks so soft, it's the alpaca I suppose!

8:49 PM  

Post a Comment

<< Home