Wednesday, December 12, 2007

Baby Blanket from his Grandmother

My mother made a special blanket for our new baby. She made one when my first son was born; it was a blue one since we knew that it was going to be a boy. This time, we didn't know the sex of the baby, so I asked my mom to make something neutral --- maybe in beige tone.

今回赤ちゃんが産まれるにあたり、私の母がブランケットをプレゼントしてくれました。長男が産まれたときも作ってくれたのですが、このときは事前に男の子とわかっていたのでブルーの色合いで作ってもらっていました。今回はどちらが産まれるか調べなかったので、どちらでも使えるようにとベージュ系でお願いしていました。

Blanket from Grandmother

It is quite big --- there are 45 squares, and each measures 15cm by 15cm.

広げるとかなり大きい。15センチx15センチの正方形が45枚並んでいます。

Blanket from Grandmother

Here is the close up photo. She used mainly Filatura di Crosa's Zarina.

クロースアップです。いろんな模様が並んでいます。ベースに使っているのはFilatura di CrosaのZarinaだそうです。

Blanket from Grandmother

We usually use it in his crib. We also bring it in his bassinet when we go out.

普段はベビーベッドで使っています。その他、外出するときのバシネットの中でも必ず使っています。

Owen in Crib

Thank you very much, mom!

お母さん、ほんとうにありがとう。

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

ブランケット、素敵です!
さすがだなーと思いました。
外出時にも使えるのが便利ですね。
↓の Pinwheel Sweaterとお揃いみたいでますます素敵。
どちらも色合いが優しくて赤ちゃんにはピッタリですね。
ベビーちゃんのくりくりした目が本当に愛らしくて思わず微笑んじゃいます。

10:55 PM  
Blogger Mimi said...

Such a cute baby and he looks all cozy with his new blanket! The blanket is adorable! I also like your baby knits. It's so fun to knit for babies, enjoy it!

2:32 AM  
Anonymous Anonymous said...

優しい色の素敵なブランケットですね。
ホントだPinwheelとお揃いみたい。

6:52 PM  
Blogger wakana said...

ひいらぎさん、このベージュ系、なかなかいい色合いで、私もとても気に入っています。ベビーカーもベージュなので、丁度あっているかんじだし。pinwheelとお揃いっぽいですよね。

hi mimi, thanks for your compliment! I enjoy knitting for my babies --- I would like to knit something matching for my two sons someday.

みふさん、そう、優しい感じのするブランケットです。とても重宝しているんですよ。

7:02 AM  

Post a Comment

<< Home