Monday, August 21, 2006

Hot Lava Cardigan

These days, it's been quite nice here around NYC ... although it was a bit hot yesterday... and I wanted to start working on some fall stuff, and looked around to find what I can make right now. I have lots of stock up yarns, especially summer yarns that my mother sent to me (or correctly I asked her to send them!) and I have touched none of them (=guilty). So, I decided to work on this yarn:

最近めっきりいい気候になってきたので(それでも昨日はちょっと暑かった)、秋ものへ移行しようと思い、手持ちの在庫糸をながめていたら、そういえば母にリクエストしてせっかく送ってもらった夏糸、ひとっつもまだ始めてないことに気づき(ごめん、ママ)、これを編んでみることにしました。



Puppy Comosilk (100% silk, 40g/160m, Needle: JPN #4-6, Gauge: 20-21 sts/ 24-25 rows); Color: 55

I have four of them! They instantaneously became my favorite! They have just the right feel that I love... Not too rough, not too smooth, a bit nubby (which I love!!), airy light, perfect earthy color, etc, etc... I would say this yarn resembles habu's silk tweed (which I also love), but a bit thicker and more solid, not as soft as habu's. I almost wanted to get all colors just to try...Check out all the colors here!

今回は4玉送ってもらいました。初めて編んだのですが、とっても気に入ってしまいました。私のお気に入りの肌触り‥固すぎず、柔らかすぎず、とってもいい感じ。私、こういうツィード調というか、ネップの入った、雰囲気のある糸が大好きなんです。こういう糸、アメリカではほとんど見かけないので、貴重です。色もすっごく気に入りました。こういう色もまた、なかなか手に入らないんです‥ちょっとハブ(avril)のシルクツィードに似ている感じですが、あちらよりもっと張りがあります。全色そろえたいくらい!!

Here is the swatch that I tried:
スワッチはこちら:



The very bottom is this comosilk only. I was thinking about knitting Hot Lava Cardigan and the pattern called for US11 needles, I used US11 as well to make this swatch. Yet, because this yarn is so thin, it looked almost too loose to knit a cardigan, so I added habu's silk mohair in brown color (shown in the middle) and in gray ( shown on top) as I had a bit of each. I liked the brown a lot, but as I always ended up picking up some brown-cocoa color, I decided to work on a bit different --- the gray.

スワッチの一番下はコモシルクのみ。 Hot Lava Cardigan を編むつもりだったので、指定針の8mmで編んだところ、ちょっとすかすか、なので、手持ちのハブのシルクモヘアを入れてみました。真ん中が茶色で、一番上はグレー。いつもならほぼ間違いなく茶色にいってしまうところですが、今回はグレーにしてみました。

When I finished using the first balls, I knitted almost to the middle of the back... and I just started the second ball, and now I ran out of silk mohair. So, here is how it looks right now:

最初の1玉で、背中のセンターの近くまで編めてしまいました。やっぱり糸が長い!2玉目に突入しましたが、今度はシルクモヘアがなくなってしまったので、しばらくお預けです。



It looks so yummy, don't you think?

すっごくいい感じに出てきていると思うのですが‥

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

私もコモシルク持っていてどうしようかと思っていたところなんですよーー。
わーー、パターン、これ行きますかーー。
私もお気に入りリストに入れてあります!いつか編もうと思っていて・・・
そっか、シルクモヘアと一緒に編んでるんだ、なるほどーー。「この糸持ってるーー・パターンも編もうと思ってたーー」って嬉しくなっちゃいました!!

1:07 AM  
Blogger wakana said...

ひいらぎさん、コモシルク、糸が長いですね〜ちょっと感動しました。いつか、コモシルクだけで繊細なレースなど編んでみたいとも思いますが、とりあえずはこの秋に使えそうなものを選んでみました。シュラグをつくって、背中と前身頃を編み足すような感じのようです。いつも、シュラグを作ってほとんど使わなかったので、今回はどんな形になるか、楽しみにしてるんです。

7:01 AM  
Blogger Mimi said...

Silk yarn sounds so tempting! I saw your pretty Butterfly and Lace Cami. Perfect fit!

2:31 AM  
Blogger wakana said...

Hi mimi! Welcome back home--- you got lots of yummy yarns & books!! I can't wait to see your new project.

8:23 AM  

Post a Comment

<< Home